Trzy bezpłatne narzędzia od Google, które ułatwiają sprzedaż za granicą
07 maja 2019

Trzy bezpłatne narzędzia od Google, które ułatwiają sprzedaż za granicą

Produkując lokalnie, nie musimy polegać na lokalnym rynku. Rozwój technologii umożliwia znalezienie klienta na całym świecie. W tym artykule przedstawiamy pokrótce trzy narzędzia od Google, które wspierają procesy eksportowe.

Nawet jeśli postawienie sklepu w Chinach, Kazachstanie czy Czechach nie wydaje się na ten moment możliwe, to sprzedaż produktów tamtejszym klientom już tak - za pomocą narzędzi online.

MARKET FINDER

Narzędzie ze stajni Googla dedykowane małym biznesom. Dzięki Market Finder można znaleźć odpowiedni rynek zagraniczny do sprzedaży produktów lub usług.

Żeby skorzystać z Market Finder należy wpisać w wyszukiwarkę narzędzia adres strony internetowej. Market Finder dzięki adresowi strony zaciąga kategorie biznesowe, w których działa strona i pokazuje rynki, w których jest najwyższy potencjał eksportowy danego towaru.

Jako rezultat poszukiwań otrzymujemy:

  • nazwy państw,
  • miesięczne ilości wyszukania  danych kategorii w tych krajach,
  • koszt kliknięcia kategorii w Google Ads,
  • miejsce w rankingu łatwości biznesowej,
  • średni dochód na gospodarstwo domowe.

Powyższe funkcje dostępne są bez logowania. Natomiast posiadacze konta Google mogą zagłębić się w bardziej szczegółowe dane, takie jak:

  • dane demograficzne,
  • dane ekonomiczne,
  • wyszukiwania i reklamy internetowe,
  • zwyczaje zakupowe oraz zachowanie w Internecie,
  • informacje o logistyce.

Krótki filmik instruktażowy można obejrzeć pod adresem: http://bit.ly/swppgmarketfinder

CONSUMER BAROMETER

Kolejne narzędzie ze od Wujka Google, które pomoże w zrozumieniu jak ludzie na świecie używają Internetu. Nieocenione, jeśli biznes sprzedaje produkty i usługi bezpośrednio końcowemu użytkownikowi.

Market Finder pomaga w zdobyciu podstawowych informacji o rynku, na którym chcemy działać. Consumer Barometer pomaga dowiedzieć się jak zachowują się klienci w wybranych krajach. Kiedy, jak i dlaczego ludzie korzystają z Internetu. Jak wyszukują i kupują produkty – pokazując jakie są kluczowe momenty decyzyjne w procesie zakupowym. Dane, które otrzymujemy nt. użytkowników Internetu możesz podzielić pod względem geograficznym, demograficznym (wiek, płeć, poziom zarobków oraz posiadanie dzieci) oraz czy i na jakim urządzeniu korzystają z Internetu.

Consumer Barometer przyda się nie tylko eksporterom. Jeśli biznes jest prowadzony w Polsce i istotne są zachowania zakupowe Polaków to w tym narzędziu można je zbadać.

Consumer Barometer mogą skorzystać również twórcy wideo. Dowiedzą się dzięki niemu na jakich urządzeniach użytkownicy najczęściej oglądają filmiki, jakiego rodzaju są to materiały a także 
w jakich porach dnia i z kim są oglądane.

Wszystkie odpowiedzi otrzymujemy w formie czytelnego wykresu, co ułatwia analizę danych!

GOOGLE TRENDS

Ostatnie z wymienionych narzędzi, pierwsze, z którego można korzystać w języku polskim. Google Trends czyli darmowy serwis udostępniający informacje na temat zapytań w przeglądarce Google. Informacje są aktualizowane na bieżąco, co jest dużym wyzwaniem – dziennie do wyszukiwarki wpisywanych jest 3 miliardy zapytań!

Krótki przykład zastosowania Google Trends – sprawdzenie zainteresowanie łóżkami piętrowymi w Portugalii.

Należy wpisać w wyszukiwarkę temat (uwaga na formę zapytania czy jest to wpisane jako temat, który może być wpisany po polsku czy jako słowo/hasło, które musi być wpisane w lokalnym języku) aby otrzymać informacje jak rozkłada się zainteresowanie tematem w ujęciu czasowym oraz regionalnym. Pomoże to sprawdzić czy na produkt jest popyt na danym rynku a jeśli tak to, w której części kraju ludzie najczęściej go szukają.

Co dalej?

Dwudziesty pierwszy wiek to piękne czasy łatwego dostępu do interesujących danych. Konieczność udawania się do biblioteki, aby w czeluściach czytelni przeglądać roczniki statystyczne już nie istnieje. Dzisiaj analiza aktualnych danych, może być przeprowadzona w zaciszu biur. Czasami jednak mnogość narzędzi i różnice w ich obsłudze są przytłaczające i potrzebne jest drobne wsparcia w ich obsłudze. Jeśli to jest Twój przypadek to możesz skorzystać ze wsparcia w Stowarzyszeniu Wspierania Przedsiębiorczości Powiatu Gostyńskiego, zadzwoń: 65 537 007 087, napisz: kontakt@gospodarka.gostyn.pl lub przyjdź do nas: ul. 1 Maja 13/3, 63-800 Gostyń.